FOD Economie | Consumer Connect

ConsumerConnect

Wil je weten wat je rechten en plichten zijn als consument? Vraag je je af hoe je kan reageren tegen een onderneming?

Deze website helpt je een antwoord te vinden op je vraag.

Vind een oplossing

Liever zelf zoeken in de themapagina’s?

Centrale Informatie Vrouw

Waarvoor kan je terecht bij ConsumerConnect?

Vind informatie

Je rechten als consument per thema. Ga naar de themapagina’s of laat je begeleiden door onze consumentengidsen

Meld ons iets

Breng de FOD Economie op de hoogte van een inbreuk op de consumentenwetgeving

Bemiddelen

Laat een ombudsdienst bemiddelen

Stel een vraag

Neem contact op met ons Contact Center

Mogelijkheden om je geschil op te lossen

Procedures Sectie Vrouw
  1. 01
    In der minne regelen

    Probeer het probleem eerst met de onderneming op te lossen

  2. 02
    Bemiddelen door een ombudsdienst

    Lukt het niet om een oplossing met de onderneming te vinden? Doe dan een beroep op een ombudsdienst

  3. 03
    Procedure voor de rechtbank

    Je kan naar de rechtbank stappen. Dat duurt doorgaans langer en valt duurder uit.

Meer informatie

Wij gebruiken cookies

De FOD Economie maakt op deze website gebruik van cookies. De strikt noodzakelijke cookies zijn nodig voor het goed functioneren van de website en kunnen niet worden geweigerd. Daarnaast maakt de FOD Economie gebruik van een privacy-vriendelijke analysetool (Matomo) en worden er statistieken gemaakt bij het gebruik van de interactieve gidsen (Stonly). Geeft u uw toestemming hiervoor via de cookiebanner, dan worden bepaalde gegevens (zoals uw browser, IP-adres, etc.) gebruikt om statistieken te genereren. U kan uw toestemming hiervoor steeds opnieuw intrekken via de link "cookievoorkeuren" links onderaan de webpagina. Lees er meer over in ons cookiebeleid.